18. Merry Christmas - Reisverslag uit Afrikaskop, Zuid-Afrika van Sigi - WaarBenJij.nu 18. Merry Christmas - Reisverslag uit Afrikaskop, Zuid-Afrika van Sigi - WaarBenJij.nu

18. Merry Christmas

Door: Sigi

Blijf op de hoogte en volg Sigi

26 December 2013 | Zuid-Afrika, Afrikaskop

Naar een ritje van een uurtje kwamen ik aan in Storms River.
Hier heb ik in de avond Djembé les gehad en hebben we vervolgens nog even bij het kampvuur gezeten.
De volgende dag stond er een kano en lilo toer op het programma.
Via de zee zijn we met de kano naar de rivier gevaren. Hier aangekomen beweerde mijn kanogenootje dat hij een haai van ongeveer 2 meter had zien zwemen….
Naar hier een daar wat uitleg gehad te hebben over de omgeving kwamen we aan op het punt waar we onze kano in moesten ruilen voor een lilo, dit is een soort ligbed voor op het water, gemaakt van het zelfde materiaal als een raftboot.
Nog even van een rotswand (ong. 4 à 5 meter) afgesprongen te hebben, zijn we terug gegaan richting de kano, en terug gevaren naar de uitstap plaats. Om hier te komen moesten we weer een stuk over zee, de golven waren nu een stuk hoger. Dit kwam omdat het langzaam aan weer vloed werd.
Veder nog even een dagje een school gewerkt omdat het veel te warm was om iets te gaan doen.
In Storms River heb ik ook nog wat zip line’s (tokkelbaan) mee gepakt.
De langste baan was 211 meter, en liep over een waterval.
In de avond bij ik door gegaan naar Port Elizabeth.

In Port Elizabeth hebben ik een stads tocht gelopen, er waren vooral oude gebouwen te zien met een geschiedenis verhaal er aan vast.
In de middag even bij het zwembad in het hostel gezeten, en tegen de avond nog even langs het strand gelopen om een ijsje te gaan eten. Samen met een paar andere backpackers die ik was tegen gekomen.

Naar een dagje in Port Elizabeth zou ik de volgende dag terug vliegen naar Durban.
Deze vlucht duurde ongeveer 1 uurtje maar in we kregen in het vliegtuig een heel snackpakket aangeboden. Vanuit de lucht heb ik voetbal stadion van PE gezien, zo word Port Elizabeth hier ook wel genoemd. Naar een mooie vlucht langs de kustlijn van Afrika en door het wolkendek, kwamen we niet veel later in Durban.
Hier werd ik opgehaald door mensen van GGA.

Back on GGA, door de kinderen kreeg ik een warm (vooral nat) welkom.
Ik was nog geen 5 minuten terug of ik werd als het zwembad in geholpen.
Naar een middagje gezwommen te hebben met de kinderen. Kregen we in de avond een kerstdiner.
Gezellig met alle kinderen en vrijwilligers aan tafel, versierd met ballon en kaarsjes.
De dag hierna mocht ik om 7:00 uur alweer beginnen.
Naar een paar uurtjes op de playground gestaan, stonden er nog een aantal project uurtjes op het programma. Gelukkig ben ik wel weer een aardig eindjes opgeschoten met mijn project.

Ook de volgende dag stond weer in het teken van mijn project.
Tegen het einde van de dag en avond stond ik weer ingedeeld op de playground.
Omdat het ondertussen alweer kerstavond was, hebben we met alle kinderen een kerstfilm gekeken. Hiernaar de kleintje naar bed gebracht.
En met mijn huisgenootjes nog gezellig een stuk taart gegeten.

Merry Christmas!
tussen de 30 en 35 graden met een helder blauwe lucht en zon.
Om 7:00 uur mocht is starten met de ochtend shift.
We hebben alles in het theater klaar gemaakt voor de kerstlunch die op het programma stond.
Na de lunch kwam de Kerstman op bezoek, deze had natuurlijk voor alle kinderen een cadeautje. De cadeautjes bestonden over het algemeen uit nieuwe schooltassen, kleding, schoenen en wat snoep.
Hierna kregen we nog een zang optreden van kinderen. De oudere meiden hebben ons nog een dansje aangeleerd.

Hierna zijn we naar een voetbalveld gegaan waar de kerst voetbal wedstrijd zou plaats vinden tussen de oudere jongens.
Vervolgens heb ik een toetje gemaakt voor mijn huisgenootjes.
En was de dag alweer om.
Tweede kerstdag begon weer erg warm, naar even geskypte te hebben en mijn tas gepakt te hebben voor Kaapstad.
Mocht ik in de middag werken, we hebben wat kleine spelletjes gedaan met ballonnen.

Net hebben we het Dutchis kerstdiner gemaakt.
Daarom ga ik nu ook stoppen met het schrijven van mij reisverslag,
Om te gaan genieten van ons kerstdiner.

Hoop jullie allemaal weer snel te zien en te spreken.
Groetjes Sigi.

  • 27 December 2013 - 08:10

    Wil Arends:

    Haha wat een mooie reis heb jij gehad je heb veel gezien en veel gedaan.
    Mooie kerst wij hebben ook geen pak sneeuw,wij hebben een ruige wind en regen (dus herfst weer)ik hoop je dat lekker genoten heb van je kerst diner en op naar 't jaar 2014 dan zien we jou gauw terug. Zoeloe Leo en Willie

  • 10 Januari 2014 - 17:41

    Dinie Rosendaal:

    Hoi Sigi,

    Wel even wat anders kerstfeest in de zon. Weer een ervaring rijker.

    Groetejs Hubert en Dinie

  • 19 Januari 2014 - 17:29

    Marianne En Geert.:

    Hallo Sigi.

    Allereerst een goed succesvol, gezond, veel werkplezier en nog veel meer gewenst in 2014.
    Bedankt voor je antwoorden op mijn vragen. "t is me nu allemaal veel duidelijker geworden.
    Djembe lessen, toch nog een muzikaal talentje???.
    Eerst kanovaren op zee, dan van een rots springen vervolgens zipline meepakken, Tof, we zouden al doodmoe daarvan worden. goede conditie??
    Zie dat je kerst hebt gevierd op een andere wijze. ook een leuke ervaring. met 30/35 graden.
    Het feit dat zowel de kado's voor de kinderen als de dutch en zuidafrikaans lunch/diner
    al bijzonder is. Totaal andere kerstbeleving lijkt me.
    Ga nu je andere verslagen lezen.

    Groetjes Marianne en Gerard.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sigi

Actief sinds 30 Aug. 2013
Verslag gelezen: 235
Totaal aantal bezoekers 13102

Voorgaande reizen:

20 September 2013 - 19 Januari 2014

Minor ISD

Landen bezocht: