20. Team buildling Camp & depart party: - Reisverslag uit Afrikaskop, Zuid-Afrika van Sigi - WaarBenJij.nu 20. Team buildling Camp & depart party: - Reisverslag uit Afrikaskop, Zuid-Afrika van Sigi - WaarBenJij.nu

20. Team buildling Camp & depart party:

Blijf op de hoogte en volg Sigi

14 Januari 2014 | Zuid-Afrika, Afrikaskop

De afgelopen week heb in het teken gestaan van mijn project uitvoering.
Waardoor ik weinig tijd heb gehad voor anders dingen.
Ik ben begonnen met het regelen van alle materialen. Dit in combinatie met een aantal uurtjes op de playground. De kleinste kinderen heb ik Glow in the dark sterren gegeven om op hun kamer te hangen. zodat het daar wat minder donker is.

Vervolgens stond er de volgende dag een tripje bouwmarkt op het programma om de materialen te halen die ik nog nodig had voor mijn project.
Van het hout dat we gehaald hadden had ik een puzzel gemaakt en ski laten waar je met meerdere personen op kan. Hierbij heb ik hulp gekregen van een van oudere jongen die geholpen heeft met het zagen en borgen.
Of te wel een gezellig middagje knutselen.

Al weer een nieuwe dag, met op het programma een rondje door Pietermaritsburg.
Eerst naar de markt dit leek meer een fabriekshal waar alles op pellets stond opgeslagen. Vervolgens naar de slager en nog even langs de Makkro waar ik de laatste materialen voor mijn project moest halen.
In de middag weer druk in de weer met alle materialen.

Donderdag was het dan zover de schoolgroep kwam voor het kamp.
Naar het ontvangst zijn we op pad gegaan voor een hike in de omgeving.
In deze tijd ben ik drukt met alle voorbereiding voor de 2de dag.

Vrijdag was het dan echt tijd om aan de slag te gaan. In de ochtend hebben de alle teamleaders instructies gegeven. Om in de middag aan de slag de kunnen met de activiteiten. Het was erg leuk om mijn project in uitvoer te zien.
De kinderen vonden de activiteiten erg leuk om te doen.
Vervolgens konden de kids afkoelen in het zwembad en de waterslide.

Dag 3 van het kamp alweer, het programma leek erg op die van de dag ervoor qua planning. Maar dan natuurlijk wel met andere activiteiten.
En natuurlijk aangevuld door een avondprogramma in het theater waar de kids onder leiding van de teamleiders hun creativiteit konden tonnen.

Dag 4, Omdat het buiten het kamp om ook het laatste wekend voor ons in Zuid-Afrika was hadden we besloten om met z’n alle naar de kerk te gaan. Net zo als we in onze eerste week begonnen zijn. ondanks dat dit meer een uurtje duurde, werd ik al weer weg geroepen voor mijn project wat ook deze dag weer in het teken van sport en spel stond. Naar alle kleine spellen hebben we de middag af gesloten met een groot spel. Die vervolgt werd door een bijeenkomst in het theater.
Naar dat ons programma er opzat nog even op de foto met alle teamleader.
en opmaken voor de afsluiting, in het avond.

De laatste dag van het kamp was er voor ons geen programma meer om te draaien. Wel hebben met alle deelnemers, begeleiders en staff een foto gemaakt en nog een lied gezonnen in Zulu natuurlijk.

Tijd om bij te komen van een week vol geregel en organiseren had ik niet.
Naar dat de schoolgroep was vertrokken. Stond het volgende programma al weer klaar, een afscheidsmiddag en avond voor alle kids op GGA.
Wauw, geweldig om die kids Hollandse spelletjes te zien doen, spijkerpoepen, koekhappen, en natuurlijk het snoephappen in water en meel niet te vergeten.
In de avond gezellig met zijn alle gegeten in de keuken.
Gevolgd door een bonte avond in het theater.

Voordat deze van start ging hebben we kinderen getrakteerd op een stuk pizza.
Naar vier maanden van de kids te horen hebben gekregen dat ze ons wel eens wilde zien zingen en dansen ontkwamen wij er niet aan om ook een act op te voeren.
We hebben een van Afrikaanse liedjes inclusief dansje gedaan wat de kinds hier ook altijd zingen. Daarbij hebben de tekst van “oh, happy day’’ een beetje aangepast. Zodat het over een kwam met onze tijd hier in Zuid-Afrika.
De kleinste kinderen hebben nog een liedje gezongen, de ouder meiden hebben gedanst, en de boys hebben onder begeleiden van gitaar of piano gezonnen.
In de pauze kregen de kids allemaal een snoepzak en wat drinken.
Als afsluiting nog een leuke groepsfoto met alle kinderen hierna hebben we er nog een gezellig feestavond van gemaakt.

De volgende dag moesten er natuurlijk nog het een en ander opgeruimd worden mijn project, met een korte break tussendoor om even naar de supermarkt te gaan.
Om vervolgens even bij te komen van alle drukte.

Nog maar 1,5 dag te gaan voordat we hier vertrekken.
Ik gok er dus op dat mijn volgende en hoogst waarschijnlijk dan ook laatste verslag alweer vanuit Nederland komt.

Groetjes, en zie jullie allemaal snel weer.

Sigi

• 16 Januari 2014 - 00:21

Willie Arends:

Zoeloe Sigi,
    Wat een mooi project en als alles ook nog slaagt en de mensen zijn tevreden is 't ook een mooie afsluiting van je reis .wij wensen jou en je medereizigers een hele goede Reis terug naar Nederland.
    Hiervan kun je nog jaren van terug genieten!!!!!!

En hope jou ook weer snel terug te zien( met alle mooie verhalen kan niet wachten!!!)
    Goede reis en tot snel
    Heel veel groetjes Leo en Willie

• 16 Januari 2014 - 14:27

Hubert En Dinie Rosendaal:

Hoi Sigi,

Mooi verhaal in het laatste verslag met afscheidsmomenten.Wat een ervaring rijker in je leven.
    Wij wensen jou een goede reis terug naar nederland.
    En dan heb je ons nog veel te vertellen van wat en hoe het daar allemaal is.

Gauw totziens!

Veel liefs van Hubert en Dinie

• 29 Januari 2014 - 10:26

Marianne En Gerard.:

Hallo Sigi,

Weet dat 't wat late reactie is, omdat je alweer in Nederland ben.
    Toch je laatste activiteiten daar gelezen. Nou super om er een hele bouwactiviteit te doen.
    En dat er op z'n afrikaans/nederlands afscheidsritueel is gedaan is natuurlijk een leuke herinnering.
    Heel wat rijker naar huis.

Marianne en Gerard.