17. Backpacker South-Africa: - Reisverslag uit Afrikaskop, Zuid-Afrika van Sigi - WaarBenJij.nu 17. Backpacker South-Africa: - Reisverslag uit Afrikaskop, Zuid-Afrika van Sigi - WaarBenJij.nu

17. Backpacker South-Africa:

Door: Sigi

Blijf op de hoogte en volg Sigi

17 December 2013 | Zuid-Afrika, Afrikaskop


Met the shuttle ben ik naar Outdshoorn gereden.
Dit was een weg die dwars door de bergen liep, en een super mooi uitzicht gaf.
Aan gekomen bij het Backpackers hostel, werd ik eerst weg wijs gemaakt.
Vervolgens even wat eten en uitzoeken wat ik de volgende dag wilde gaan doen.

Ik ben naar de Cango Cave geweest, dit is grote grot. Waar je ook een adventure tour kon doen (speleo). Vergeleken met sommige grotten in de Ardennen was deze vrij makkelijk. Maar wel erg mooi om te zien, een van de pilaren was meer dan 2000 jaar oud. En had een soort gordijn om zich heen gebouwd in al die jaren.
Naar de Cave stond er een wildlife range op het programma.
Hier heb ik een rondleiding gehad en ben ik met een cheeta en baby tijgertjes op de foto geweest.
In de avond hebben bij het hostel gegeten op het menu stond: Struisvogel.
Hierbij had ik een paar duitse, Thaise en Nederlandse mensen ontmoet en hebben we in de avond bij het kampvuur marshmallow gemaakt.
Mijn tweede dag in Oudtshoorn stond in het teken van de Swartsbergpass.
Met de auto werd je naar de top gebracht, en vervolgens 56 km terug te fietsen naar het Hostel, dit was gelukkig veel down hill.
Onderweg heb ik een tussen stop gemaakt voor een ritje op een kameel en bij een struisvogel farm. Ook ben ik in de plaatselijk thee garden gestopt voor een lunch.
Deze thee garden zag er echt heel leuk uit, het was een soort boomgaard met allemaal picknick tafels en kampvuur plaats met hooibalen er omheen.
De laatste 10 a 15 km waren best zwaar omdat ik wind tegen had en de weg geleidelijk aan weer berg op en af liep.
Dag drie stond in het teken van verhuizen, via Georges ben in naar Wilderness gereisd.

In Wilderness aangekomen kwam ik terecht bij een backpackers hostel midden in de natuur. Er was een gezellige bar, en genoeg te toen.
Dag een ben ik gaan paraglide aan/op/boven het strand.
Vervolgens heb ik er een kano tochtje achteraan geplakt met kleine hike tocht naar de watervall. In verhouding met de rots blokken was de waterval best klein.
Naar het eten in het hostel en een drankje aan de bar nog even film gekeken.
De tweede dag moest ik van kamer verhuizen, ik kwam de recht in een dorm (meer persoons kwamer) hier liepen al twee andere Nederlandse meiden.
Omdat ik nog geen plannen had voor deze dag ben ik met hun mee gegaan naar een klimpark. Het was leuk om te verschillen te zien tussen de werkwijze in Nederland en die in Zuid-Afrika.
Naar een zipline van 210 meter en wat creatieve hindernissen wat zelf voor mij nog een leuke uitdaging was zijn we terug gegaan naar het hostel.
Daar hebben we nog lekker even in de zon gezeten.
De laatste dag in Wilderness alweer, vanmorgen stond er een Canon/klooving op het programma, of te wel lekker uitleven!
Zwemmen, klimmen, en spring in het water de hoogte jump waar ik vanaf gegaan ben was ongeveer 4 meter. De natuur was super, ik denk een van de mooiste delen dit ik tot nu toe gezien heb (als je Drakensbergen dan even niet mee telt).


Veder gaan we vandaag weer op naar een nieuwe locatie.
Ik ben benieuwt…

Groetjes Sigi

  • 26 December 2013 - 09:34

    Willie Arends:

    Wat een mooie vakantie heb jij zeg,geniet er van.
    En ook hele fijne feestdagen en een gezond en sportief 2014
    Maak er een mooi jaar van .
    De jouwe kan al niet meer stuk.
    Heel veel groetjes Leo en Willie

  • 26 December 2013 - 17:22

    Gerard En Marianne,:


    Hai Sigi,

    Naar de kerst toe, al dat getrut hier in Nederland. Niet te vergelijken met wat jij daar beleef.
    Leuk dat je al die sporten kunt doen en dan ook doet.
    Volgens mij geniet je van de natuur, de mensen, en alles wat er op je pad komt.
    Het ideale oord, tenminste voor deze dingen.We gaan de foto's nog eens goed bekijken.
    Wens je alvast een kerst op z'n Afrikaans. lees de volgende keer hoe je die heb ingevuld.
    Sigi, namens ons hele gezin fijne dagen op je plaats van bestemming.

    Gerard en Marianne.

  • 10 Januari 2014 - 17:43

    Dinie Rosendaal:

    Hoi Sigi,

    Mooi verslag meid.

    veel liefs van Hubert en Dinie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sigi

Actief sinds 30 Aug. 2013
Verslag gelezen: 251
Totaal aantal bezoekers 13134

Voorgaande reizen:

20 September 2013 - 19 Januari 2014

Minor ISD

Landen bezocht: