21. Depart, city trip Dubai & Home: - Reisverslag uit Afrikaskop, Zuid-Afrika van Sigi - WaarBenJij.nu 21. Depart, city trip Dubai & Home: - Reisverslag uit Afrikaskop, Zuid-Afrika van Sigi - WaarBenJij.nu

21. Depart, city trip Dubai & Home:

Door: Sigi

Blijf op de hoogte en volg Sigi

19 Januari 2014 | Zuid-Afrika, Afrikaskop

De laatste ander halve dag in Zuid-Afrika stonden in het teken van het afhandelen van mijn project, of te wel materiaal opruimen en het kamp evalueren.
De tijd die over was heb ik nog even met de kids door gebracht.
Waarbij we met de groep wat cadeautjes hebben uitgedeeld.
Daarna nog even wat tijd vinden om mijn tas in te pakken.
En de volgende dag was het dan zover, tijd voor vertrek (nou ja, bijna dan).
Om 6:00 uur waren we opgestaan om alle kids uit te zwaaien omdat we niet zeker waren of ze op tijd terug zouden zijn van school, voordat wij zouden vertrekken.
Hier een daar hebben ik nog wat briefjes gekregen om in het vliegtuig te lezen, super lief van de kinderen.

Naar dat onze cottage was opgeruimd komen we de bus en trailer in laden met de koffers. Gelukkig waren de meeste kinderen op tijd terug van school. We hebben met z’n alle nog een lied gezongen. Toen was het toch echt tijd om de bus in te stappen.
Toen wij het terrein afreden kwam op de valreep de laatste bus met schoolkinderen terug. Dus snel nog even gedag zwaaien en door naar het vliegveld.

Niet veel laten zaten we al in het vliegtuig, met een vlucht van 8 uur voor de boeg.
Tegen de ochtend kwamen we aan in Dubai.
Hier had ik een korte tussen stop van 2 dagen geplant.
Naar dat ik ingecheckt was in mijn hotel ben ik naar Atlantische waterpark/dolphine bay gegaan. Hier heb ik met dolfijnen gezwommen, wouw wat was dat gaaf.
Vervolgens terug naar het hotel, in de avond nog even naar de mall.
Natuurlijk mocht de grootste indoor ski/snowboardhal van de wereld niet ontbreken op mijn lijstje, dus heb ik de eerste 2 trainingsuurtjes van dit seizoen op mijn snowboard ook weer gemaakt.

De tweede en meteen ook alweer laatste dag in Dubai, heb ik een tourtocht gedaan met de Big bus. Dit is een bus die langs alle bezienswaardigheden van Dubai rijd. Zowel in het nieuwe als het oude deel van de stad.
Het nieuwe deel bestaat vooruit wolkenkrabbers en luxe hotels.
Met natuurlijk de bekende bebouwen.
Het oude deel is typisch Arabisch met traditionele huisjes en gebouwen.
Ook was hier een oosterse markt. Met allemaal kruiden, oosterse kleding en accessorisch. Via de kust lijn zijn we terug gereden naar de mall.

Om 4:45 uur ging mijn weker, mijn trip in Dubai zat er op.
Dus op weg naar het vliegveld voor het laatste deel van mijn reis de 6 uur durende vlucht naar Nederland.
Eenmaal boven Nederland hadden we vanuit de lucht een mooi uitzicht over de afsluitdijk. Niet veel laten zijn we geland en werd ik op gehaald op het vliegveld.
Bij thuiskomst hing er dank zijn mijn friends een groot spandoek voor het huis ‘’welkom thuis Sigi’’ helemaal versierd met vlaggetjes en ballonen, Wouw!
Wat een gave thuiskomt.

Thanks aan GGA for the great time in South-Afica, en aan mijn friends voor de verrassende thuiskomt.
Dit was mijn laatste reisverslag, Ik hoop dat jullie allemaal veel lees plezier hebben gehad.

Groetjes Sigi

  • 21 Januari 2014 - 16:34

    Willie Arends:

    Zoeloe Sigi,
    Wat een mooie afsluiting van je wereld reis en wat fijn dat je zulke goede vrienden heb(ook heel belangrijk.
    En hele mooie foto's zal wel koud zijn in ons kikkerland als je de warmte gewend ben van Afrika.
    Ik hoop dat je nog lang mag nagenieten van deze reis.
    Veel liefs en groetjes Leo en Willie

  • 30 Januari 2014 - 12:27

    Dinie Rosendaal:

    Hoi Sigi,

    Welkom weer in Nederland/Bladel.

    Mooi om jou afsluiting van het hele gebeuren in Afrika nog even te lezen.
    Gauw tot weerziens.

    Groetejs Dinie en Hubert

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sigi

Actief sinds 30 Aug. 2013
Verslag gelezen: 1819
Totaal aantal bezoekers 13131

Voorgaande reizen:

20 September 2013 - 19 Januari 2014

Minor ISD

Landen bezocht: