8. Early Bird: - Reisverslag uit Afrikaskop, Zuid-Afrika van Sigi - WaarBenJij.nu 8. Early Bird: - Reisverslag uit Afrikaskop, Zuid-Afrika van Sigi - WaarBenJij.nu

8. Early Bird:

Door: Sigi

Blijf op de hoogte en volg Sigi

27 Oktober 2013 | Zuid-Afrika, Afrikaskop

Op zaterdag wordt je om 5:00 uur in de morgen wakker door de wekker van de kamergenootje, die de kliniek moet draaien. Om op zondag vervolgens om 7:00 uur de wekken van andere kamergenootje te horen die een ochtenddienst heeft.
(En dat in je vrije weekend) Om vervolgens op maandag ook om 5:00 uur weer wakker te worden van een wekker.
Om nog even door te gaan mocht ik er op dinsdag zelf om 6:00 uur uit omdat ik naar mijn project school moest. Op woensdag rond er weer een wekker om 5:00 uur. Op donderdag zou voor mij eigenlijk om 6:00 uur weer de weken gaan, maar door dat het zwembad op de school niet functioneerden ging dit niet door (happy me).

Maar ik denk dat jullie het veel interessanter vinden om te lezen wat ik deze week heb beleeft. Om bij het begin te beginnen, ben ik de Vallei in geweest met een van de Duitse vrijwilliger. Dit omdat we waren uitgenodigd om op bezoek te komen bij een bekende die hier woonde. Die wilde ons graag zijn huis laten zien.
Naar een wandeltochtje van ongeveer één uur berg op, zijn we eerst bezoek geweest bij een soort plaatselijke medicijn vrouw.
Hier kregen we zelfgebakken cakejes aangeboden.
Hierna zijn we gaan kijken bij de kinderen en jeugd die aan het oefenen waren door een dans wedstrijd.
Vervolgens zijn we naar het huis van de bekende gaan kijken. Ook hier waren de mensen erg vriendelijk en krijgen we wat te drinken en eten aangeboden.

Zo als ik al vertelde functioneerde het zwembad niet, en kon ik geen les geven. Wel heb ik mee mogen kijken met twee wiskunde lessen, de kinderen waren erg nieuwsgierig naar wie ik was en wat ik kwam doen.
Hardlopen stond de afgelopen natuurlijk ook weer op het programma. Samen met 4 andere zijn we weer erg fanatiek bezig geweest. Na ons halfuur hardlopen hebben we er nog een cardio training achteraan gedaan.

Na ons lekker sportief uitgeleefd te hebben, hadden we een meeting over de projecten. Er is mij nu weer een hoop meer duidelijk geworden en kan mijn project nu dus ook echt vorm gaan geven.
Met het goede voornemen om mijn project uit te gaan werken wilde ik de volgende dag meteen aan de slag.
Helaas was ik ziek, en is er van die voornemen helemaal niets terecht gekomen.
de volgende dag dacht ik me iets beter te voelen maar dit was te vroeg gejuicht. In de avond ben ik nog wel even wezen kijken bij de kinderen die aan het oefenen waren voor de danswedstrijd. Dit omdat het de laatste keer was dat ze konden oefenen. Het was mooi om te zien dat een van de oudere kinderen deze training/oefenavond gaf. Waarin er ook allemaal rek/strek en krachtoefeningen zaten verwerkt echt een talent(je). Daar kan ik zelfs nog een aantal dingen van leren.

Tijdens de weekend shift hebben we de library en het huiswerklokaal opgeruimd.
Ook hebben we voor de jongste kinderen gezorgd die nog te klein waren om mee te gaan naar de dans wedstrijd.
Tegen de avond brak er een flinke regen en onweersbui los. Binnen 5 minuten stond alles blank.

Vandaag moest ik om 7:30 uur beginnen, en dacht op tijd mijn wekker gezet te hebben. Hierbij had ik even geen rekening gehouden dat in Nederland de klok verzet werd en dat mijn GSM automatisch de tijd aanpast.
Hierdoor stond mij wekker dus uiteindelijk een uur te laat.
Gelukkig waren mijn studiegenootjes zo aardig om mij wakker te maken.
Naar een ochtend dienst gedraaid te hebben, had ik de middag vrij omdat ik nog steeds niet helemaal fit was heb ik lekker een middagje niks gedaan.

Nou dat was het wel weer voor deze week.

Groetjes Sigi.

  • 30 Oktober 2013 - 23:29

    Kees Van Gool:

    Halo Sigi je hebt deze week weer leuke dingen meegemaakt mag wel wat meer foto s er opzetten

    groetjes PAp

  • 01 November 2013 - 15:04

    Quirin:

    Hey Sigi
    Ik dacht dat je nog wel een beetje kon relaxen daar.
    Als ik het zo lees is het hard werken voor je
    Succes

    Ps je pa heeft gelijk waar blijven de foto"s
    Kan helemaal niet zien hoe goed je het daar hebt


  • 01 November 2013 - 17:24

    Dinie Rosendaal:

    Hallo Sigi,
    Heerlijk om jouw reisverslag weer te lezen.
    Jullie hebben daar wel erg vroeg dag.( zo vroeg opstaan)
    Gelukkig was je maar kort even ziek,zwak en misselijk.
    Volgens mijn kom jij als danseres nog terug in nederland.Jij gaat dit zo mooi vinden.( ha,ha ha)

    Succes volgende week met al jou bezigheden.Ik wacht het verslag wel af.

    Veel liefs van Dinie

  • 03 November 2013 - 16:06

    Sigi:

    Thanks everyone, voor alle leuke reacties :)

  • 07 November 2013 - 22:52

    Marianne En Gerard:

    Hai Sigi,

    Dat je ziek ben geworden zal vast met al dat gerommel van die uren te maken hebben.
    Dan kom je uit je ritme, of (invloed bezoek aan plaatselijke medicijnvouw)????
    Ben ervan overtuigd dat je nu weer gezond rondloopt en je weer volledig aan alles deelneemt.
    Zou jammer zijn als iets gemist zou moeten worden door ziek te zijn.
    Zie wel dat je ontzettend goed bezig ben.
    Waar blijven de foto's.
    Kijk uit naar je volgende verslag.

    Succes met alles.

    Marianne en Gerard

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sigi

Actief sinds 30 Aug. 2013
Verslag gelezen: 429
Totaal aantal bezoekers 13157

Voorgaande reizen:

20 September 2013 - 19 Januari 2014

Minor ISD

Landen bezocht: