9. South-Afica vs America: - Reisverslag uit Afrikaskop, Zuid-Afrika van Sigi - WaarBenJij.nu 9. South-Afica vs America: - Reisverslag uit Afrikaskop, Zuid-Afrika van Sigi - WaarBenJij.nu

9. South-Afica vs America:

Door: Sigi

Blijf op de hoogte en volg Sigi

03 November 2013 | Zuid-Afrika, Afrikaskop


The sun is shine , naar het sporten dus even de tijd om lekker bij te komen in op een handdoek met een boek. In de middag hadden we een meeting op het programma staan i.v.m. alle projecten. Omdat mijn project nog aardig wat obstakels met zich heeft mee gebracht. Heeft dit veel tijd en meetings gekost.
Gelukkig kan ik aankomende week dan echt gaan starten met mijn sportlessen.
Daar heb ik dan ook echt zin in. Ik ben benieuwt hoe de kinderen hierop gaan reageren.

Tijdens een van de house evennings de afgelopen week, kwam ik allen op de crèche kids te staan. 6 kinderen in de leeftijd van 2 t/m 5 jaar. Yeah… helemaal mijn ding , Help, S.O.S. iemand nog meer opties….
Gelukkig was een van mijn studie maatjes zo aardig geweest om mij te komen helpen. Voordat alle kids binnen waren en blijven, ze hun tanden gepoest hadden en uiteindelijk in bed liggen ben je zo 1 tot 1,5 uur veder.

Op de lokale school heb ik een studiemaatje geholpen tijdens the Medical First Aid lessen, die zij moest geven. Hierbij kreeg ik de rol van slachtoffer/gewonde.
De kinderen deden het echt super goed, het was mooi om te zien wat ze de in de afgelopen 6 a 8 lessen hebben geleerd. Een aantal hadden de theorie en oefeningen uit deze lessen zelfs als in de praktijk kunnen toepassen.

Wat gaan de weken hier toch snel, het weekend stond alweer voor de deur.
Omdat we hier om het weekend moeten werken, hadden we het afgelopen weekend vrij. Dus op naar Durban. In plaats van een leuk/gezellig backpackers hostel, hebben we gekozen voor wat meer luxe en hebben een hotel geboekt met regen/stort douch.
Dit hotel stond in ‘’Umhanga’’ buiten het stadscentrum van Durban.
Dit is nieuwe wijk die gebouwd is en deels ook gebruikt is voor het WK voetbal van 2010. Ik moet eerlijk bekennen, dat toen ik hier rond liep eerder het idee had dat ik in Amerika rond liep dan dat ik in Zuid-Afrika zat.

Ons hotel lag op loopafstand van ‘’Gatway” een van de grootste shopping malls.
Je kon het zo gek niet bedenken aan merken of het werd er wel verkocht.
Erg zaten ook een hoop surfwinkels waar ik me prima heb kunnen vermaken.
In het midden van de mall was een grote fontein gebouwd, ik gok dat deze ongeveer een meter of 15 tot 20 hoog spuiten.
In de avond hebben we nog gezellig een drankje gedaan in de bar van het hotel.
Om ons de volgende dag te vermaken op strand. Dit was een ander strand dan waar we eerder waren geweest in Durban. Er lagen veel meer rotsten in het water, en het strand liep erg schuin naar benden. De golven waren erg wild en ook de wind hielt zich niet in, een van mijn slippers was weg gewaaid met als gevolg dat ik er achteraan kon rennen.

Jammer genoeg zat er op dit deel van het strand geen surfschool, maar gezien de golven en de rotsen zou dit ook niet verstandig zijn geweest.
Eenmaal terug in het hotel hebben we appeltaart gegeten. Hierna ben ik naar de spa gegaan die bij het hotel inzet, om te vragen of ze nog een plaatsje vrij hadden voor een massage. De sportmassage zat vol, maar ze hadden nog wel een plekje voor nek, schouders, en rug. Of te wel genieten!
In de avond hebben zijn we naar ‘’Florida street’’ geweest, hier hebben we Italiaans gegeten en zijn we vervolgens op stap geweest. Tegen 1:30 uur was het mooi geweest en zijn we met de taxi terug gegaan naar ons hotel.
De staptijden beginnen hier veel eerder dan in Nederland en zijn daarom ook eerder afgelopen. De taxi maakte trouwens een mooi tochtje langs het stadion van Durban.
Vervolgens kregen we een prachtig uitzicht vanaf the Riverside met alle lichtjes.
Wel grappig was dat wij de taxi chauffeur moesten helpen om te weg naar ons hotel te vinden dit omdat dit adres lastig te vinden was.

Naar een ontbijtje in het hotel hebben we de taxi terug gepakt naar GGA. Deze heeft ons vanaf Durban voor de deur van GGA afgezet ongerekend kosten dit ritje ongeveer 9 euro, en dat voor 64 KM. Denk dat je dat in Nederland niet voor elkaar gaat krijgen, zelfs met het openbaar vervoer zal dit lastig worden.
Om nog even in het vakantie gevoel te blijven hangen, is ook mijn ticket naar Kaapstad geboekt.

Voordat jullie gaan denken dat ik nu allemaal vakantie aan het vieren ben. Nee, komende week moet er gewoon weer gewerkt worden.
Zowel vrijwilligerswerk als mijn project.

Als laatste wil ik jullie allemaal nog even bedanken voor alle leuk/lieve/gezellige en vrolijke berichtjes, per e-mail, app of op mijn reisverslagen.

Tot het volgende verslag.
Groetjes Sigi

  • 03 November 2013 - 18:46

    Wil Arends:

    Zoeloe Sigi,
    Zo dat zijn heel wat verhalen volgens mijn heb je t aardig naar je zin.
    Gelijk heb je, of en toe ben je aan vakantie toe.
    En leuk dat je ook met peuters werk en ja, die vragen iets meer aandacht.
    Hier aan deze kant gaat alles goed .
    gefeliciteerd met je vader,drink maar een borrel op hem.
    doe t rustig aan en wij kijken uit naar je volgende bericht.
    groetjes en love,Leo en Willie

  • 05 November 2013 - 14:53

    Dinie Rosendaal:

    Hi Sige,

    It is very interesting you story(letter)

    Gefeliciteerd met jou vaders verjaardag nog.Hij zal jou wel gemist hebben.
    Wij wachten het volgende bericht/verhaal van jouw weer af.

    Groetjes Hubert en Dinie

  • 07 November 2013 - 07:03

    Quirin :

    Hey Sigi
    Kun je een beetje leuk stappen daar of toch heb je toch voorkeur voor Nederland.

    Nog heel veel plezier daar

    groetjes Remco en Quirin

  • 07 November 2013 - 22:22

    Marianne En Gerard:

    Helllo Sigi,

    Hello Sigi,
    Wat een leuke belevenissen (met veilige afloop.), het lijkt wel avonturenland. Nooit geweten dat ze in Afrika appeltaart kennen en 't ook wordt gegeten (toch een oerhollands produkt). hoe smaakte het.
    Lees wel dat je het reuze naar je zin heb. Zowel in het vrijwilligersgedeelte als met je project.
    Het lijkt mij zeer indrukwekkend wat je daar allemaal zie en meemaakt.
    Nog gefeliciteerd met je vader.
    Ga nog een paar andere verslagen van je lezen.

    groetjes en tot het volgende verslag,
    Marianne en Gerard.

  • 11 November 2013 - 00:18

    Mandy & Eki:

    Lieve Sigi,

    Als ik dit allemaal lees, verlang is terug naar de tijd in Suriname. Mooie belevenissen, verhalen en mooie foto's. Een tijd om nooit, nooit, nooit te genieten! En dat geldt (nu/later) ook voor jou, maar dan met Zuid-Afrika! ;-)

    Sigi, vooral blijven genieten!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sigi

Actief sinds 30 Aug. 2013
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 13143

Voorgaande reizen:

20 September 2013 - 19 Januari 2014

Minor ISD

Landen bezocht: