10. Back to basic: - Reisverslag uit Afrikaskop, Zuid-Afrika van Sigi - WaarBenJij.nu 10. Back to basic: - Reisverslag uit Afrikaskop, Zuid-Afrika van Sigi - WaarBenJij.nu

10. Back to basic:

Door: Sigi

Blijf op de hoogte en volg Sigi

11 November 2013 | Zuid-Afrika, Afrikaskop

De afgelopen week heb ik huiswerkbegeleiding gegeven, aan een van de kinderen. Dit omdat twee groepsmaatjes met vakantiewaren. Naar het huiswerk hebben we nog ruim 1 á 2 uur in een soort (kinder)atlas zitten bladeren. Dit vond het kind erg interessant.
Daarom heb ik voor de dag er op een opdracht gemaakt. Ik had het land op geschreven, hierbij moest hij de hoofdstad en de vlag van het land er bij zoeken.
Ook heb ik geholpen bij numberwise. Dit is een rekenprogramma op de computeren wat de kinderen moeten doen, om zo hun rekenen te verbeteren.
Hierbij heb ik steeds de nieuwe groepen opgehaald, en hier en daar geholpen met het uitreken van de sommen.

Op dinsdag was het dan zover, eindelijk zou mijn project in de praktijk gebracht worden. Naar de laatste voorbereidingen getroffen te hebben, nog even bijkomen bij het zwembad. Kregen we te horen dat de lessen vandaag niet door gingen.
Dus dan maar weer mijn project bijwerken met een lekkere zak Hollandse drop.
Hierna hebben we nog een house evening gedraaid. Waarbij ik de kinderen wat break dance moves heb bijgeleerd.

Woensdag stond er een meeting op het programma op een van de scholen. Hier is uitgekomen dat ik nu in totaal 4 dagen ga lesgeven op 2 verschillende scholen.
(2 dagen per school). Op beide scholen mag ik turnles gaan geven.
Naar nog een paar uurtjes huiswerkbegeleiding en numberwise, hebben we s ’avonds bij het kampvuur gezeten.

Op donderdag was iedereen erg druk, ik heb huiswerk, numberwise en koken weten te combineren (waar me niet hoe, maar het is gelukt). Tegen een uur of 23:00 uur kwam onze nieuwe huiskat nog op bezoek.
Vrijdag was het boodschappen dag, naar de supermarkt trip zijn we aan het werk gegaan en met de kinderen naar de trampolines gegaan.
Hier hebben we leuke spelletjes gedaan. Naar drie kleine EHBO gevalletjes was het mochten de kinderen in de avond film kijken.

Op een gordijnreling die naar beneden valt, douchewater wat op is, en een kamerlamp die het niet meer doet na, is er niet zoveel gebeurd de afgelopen week.
Tussen door heb ik ook mijn tas gepakt, op voor een weekendje Drakensbergen!.
Tot het volgende verslag.

Groetjes.

  • 13 November 2013 - 07:39

    Willie Arends:

    Zoeloe Sigi,

    Hè een lekker weekje geen douchsje,gordijn reel weer gemaakt
    Hoop dat t nu allemaal goed gaat met jou.
    Gr. Willie

  • 22 November 2013 - 16:20

    Dinie Rosendaal:

    Hoi Sigi,

    Weer heerlijk jouw verhaal gelezen met al jou hindernissen die week.

    Groetjes Dinie

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sigi

Actief sinds 30 Aug. 2013
Verslag gelezen: 176
Totaal aantal bezoekers 13149

Voorgaande reizen:

20 September 2013 - 19 Januari 2014

Minor ISD

Landen bezocht: