11. Drakensbergen & Lesotho: - Reisverslag uit Afrikaskop, Zuid-Afrika van Sigi - WaarBenJij.nu 11. Drakensbergen & Lesotho: - Reisverslag uit Afrikaskop, Zuid-Afrika van Sigi - WaarBenJij.nu

11. Drakensbergen & Lesotho:

Door: Sigi

Blijf op de hoogte en volg Sigi

11 November 2013 | Zuid-Afrika, Afrikaskop

Yeah… Here we go!
Zaterdag was het dan zover op naar Drakensbergen.
Naar s ’nachts nog de keuken versierd te hebben voor een huisgenootjes die jarig was, en een verjaardag liedje gezonnen te hebben met z’n alle. Was de dag al goed begonnen. Naar dat we de aanhanger en de bus geladen hadden, zijn we vertrekken. Ongeveer 2,5 uur later waren gearriveerd bij een horseranges.
Dit om Drakensbergen per paard te gaan verkennen.

Toen iedereen eenmaal op het paard zat, zijn we vertrokken voor een prachtige tocht door de bergen met een heerlijk zonnetje erbij. Het sturen was is het begin nog wat lastig, Mijn paard vond het leuk om stil te gaan staan en gras te gaan eten, terwijl de rest van de groep doorloop. Maar dit is met behulp van een van de ranger’s uiteindelijk helemaal goed gekomen.
We zijn een stijl pad wat vol lag met rots blokken naar boven gelopen, hierbij moest je voorover leunen om het zo lichter te maken voor je paard. Sommige stukjes waren zo stijl dat je het gevoel had dat je uit je zadel gleed.
Eenmaal boven konden zowel de paarden als wij genieten van een verdiende pauze en een onbeschrijfelijk uitzicht.
Dit was echt net een plaatje uit een sprookjesboek. Dus zijn er natuurlijk een hoop leuke foto’s gemaakt.

Niet veel later vervolgde we onze weg terug naar beneden.
Hoe veder we naar beneden liepen hoe meer de lucht betrok. Dit leverde een nog mooier plaatje op, de wolken, bergen en zon zorgden voor een mooie Jacobsladder.
Naar het laatste vlakke stuk in draf afgelegd te hebben. Kwamen we terug bij de ranges. Hier vandaan zijn met de bus door gereden naar onze slaap locatie. Dit was bij een van de vele backpackers hostels. Het was een gezellig huisje, met een klein cafétje. Naar een avond/nacht bijgekomen te hebben van onze avonturen ter paard.
Stond er de volgende dag de ‘’Sani Pass’’ op het programma.

Met de bus zijn we naar het start punt gereden, en hebben we onderweg nog even een kort foto moment ingelast.
We zijn uiteindelijk gestart bij ‘’border control (1968m)’’ van Zuid-Afrika. Dit omdat we boven aan de pass Lesotho zouden passeren.
Onderweg zijn we nog een ouderwetse kudde schappen met herders tegen gekomen. Genietent van het prachtige uitzicht zijn hebben we de weg naar boven gevolgd. Echter moest het mooie uitzicht plaats maken voor een wolkendek.
Waar we dwars door heen liepen.
Het laatst deel van de route was erg steil. Maar uiteindelijk werden we naar 905 hoogtemeters en 3uur (inclusief pauze). Beloont met een stempel in ons paspoort van Lesotho. Om vervolgens bij te komen in de hoogst gelegen bar van heel Afrika (2874m). Hier hadden ze echt de lekkerste chocolademelk ever (Brazil hazelnut), dit in combinatie met een bord friet en een kipburgen. Hebben we dit met de groep gevierd met een shotje.

Hierna zijn we begonnen aan de terug weg.
Naar 2 uur kwamen we weer beneden aan en hadden we er ruim 16km opzitten. We moesten weer een stempel halen voor ons paspoort. Hierna heeft de bus ons terug gebracht naar het hostel. Onderweg hebben we nog een ‘’black-backed Jackel’’ gezien.

De laatste dag hebben we de ‘’Giant’s Cup’’ gelopen. Deze route was ongeveer 14km. Het weer zat wat tegen. Ideaal wandel weer, maar helaas weinig uitzicht.
Deze tocht bracht ons wel naar super mooie locaties.
Dit is denk het beste te vergelijken met de plaatjes uit de films The Hobbit en The Lord of the Rings. We zijn een soort grot, waterval, en lagune achtig plaatje tegen gekomen. Ook kwamen we uit op een grasveld met verdwaalde rotsblokken door de laag hangende bewolking gaf dit een erg mysterieus effect.
Naar 5 uur kwamen we aan op het eind punt, naar het inpakken van onze spullen zijn we terug gereden naar GGA.

Dat was het dan wel weer voor deze week.
Groetjes Sigi.