14. Last school day & Dolfijn weekend: - Reisverslag uit Afrikaskop, Zuid-Afrika van Sigi - WaarBenJij.nu 14. Last school day & Dolfijn weekend: - Reisverslag uit Afrikaskop, Zuid-Afrika van Sigi - WaarBenJij.nu

14. Last school day & Dolfijn weekend:

Door: Sigi

Blijf op de hoogte en volg Sigi

01 December 2013 | Zuid-Afrika, Afrikaskop

Afgelopen week hebben we geprobeerd om met de jongste kinderen spelletjes te doen op de play ground. Dit ging niet helemaal zo als geplant of zo als wij het spel bedacht hadden. Maar de kinderen vonden het leuk.
Daarbij had ik deze week mijn laatste les op de school in de vallei en stond Acro gym op het programma.

Naar mijn laatste gymlessen op de school gegeven te hebben, was het weer eens tijd om zelf te gaan sporten.
En stond er weer een mooie heuvel zandweg op het programma.
In de middag stond er een toneel stuk op het programma die een aantal groepsgenootjes van mijn in elkaar hebben gezet voor hun project.

Veder heb ik nog een meeting gehad in verband met mijn project.
Binnen mijn project staat nu het deel teambuilding programma wat ik mag gaan ontwikkelen centraal.

Natuurlijk stond er voor mijn op deze week weer een ochtend dienst op het programma. we hebben de jongste kinderen een december kalender gemaakt tot aan de kerst.
De ochtend shift zat er voor mij eerder op dan normaal omdat we voor de aller laatste keer naar de school in de vallei zouden gaan.
Hier hebben we nog een keer het toneel stuk bekeken en kregen alle kinderen een certificaat uitgereikt.
In de avond het ik een start gemaakt met het uitvoeren van mijn teambuilding programma. Waarbij ik een aantal werknemers en oudere kinderen (jeugd) moet gaan opleiding om dit programma te kunnen draaien en begeleiden.
Ik heb er voor gekozen om ze deze avond eerst zelf een deel van de spellen te laten spelen. Dit leverde een gezellige avond op.

Naar alle meetings, play ground en project uurtjes. Heb ik ergen nog een keer tijd weten te vinden om voor een tweede te gaan hardlopen.
En met succes. Doel behaald, 30 minuten aan stuk gelopen.
Hierna mijn reisplannen nog uitgestippeld, en aan het einde van de middag naar de mall in Pietermartisburg.
Ik heb een BUFF (ski sjaal) gevonden met de Zuid-Afrikaanse vlag er op.
Naar een gezellig wat gegeten te hebben zijn we weer terug gegaan naar GGA.

Weekend off….
Dus op naar Durban. In de ochtend hebben we eerst een groepsgenootje weg gebracht richting Pietermaritsburg. Om vervolgens een daar van 180 graden te draaien op naar Durban.
Het avontuur dit keer… nog geen slaapplaats hebben, onderweg van Pietermatisburg naar Durban hebben we verschillende backpackers hostels gebeld. Maar veel van hen zaten als vol.
Uiteindelijk hadden we toch nog een beetje gelukt en hadden we een hostel gevonden. Deze lag vlak bij het station en had een klein zwembad in de tuin.

Tegen de middag zijn we naar Ushake - Marine World geweest.
Dit is een soort sea world, ze hadden er een aquarium met clowns visjes (NEMO). De achtergrond van dit aquarium was opgevrolijkt met een foto van de film.
Een paar aquariums veder kwamen we terecht voor een grote glaswand waar heel veel haaien achter zwommen.
Helaas hadden we niet zo heel veel tijd, om alles te kunnen zien. Dit omdat we op tijd moesten zijn voor de Dolphin show.
De show was meer een informatief verhaal, dan een entertainment show.
Om danks dat hebben we de dolfijnen mooie sprongen en salto’s zien maken.
Hierna nog snel even over het strand (in de regen)…
Om vervolgens met de bus naar Suncoast casino te gaan.

Bij dit was meer een entertainment park, met een casino, bios, podium, en heel veel restaurants. Naar hier wat gegeten te hebben zijn we terug gegaan naar ons hostel.
In de avond was het plan om naar een strand feest te gaan, maar van wegen de regen hebben we toch maar gekozen om bij Rocco bar op stap te gaan.
Dit lag vlak langs het station, en was erg gezellig…
Je had zowel een binnen en als buiten locatie dus ideaal om af te wisselen.
Om een uurtje of 2:30 uur waren we weer terug bij ons hostel.
Waar we de volgende ochtend niet voor een bepaalde tijd uitgecheckt hoeven te zijn, Ideaal dus. Naar een ontbijtje, heeft de eigenaresse van het hostel nog geholpen met het boeken van een ticket voor de Backpackers bus in Zuid-Afrika super aardig.
In de middag zijn we terug gegaan naar GGA, en heb ik de backpackers hostels geboekt die op mijn lijstje stonden.
Holiday here we come!. maar morgen eerst nog een dagje hard werken ;)

Groetjes,

• 08 December 2013 - 17:53

Dinie Rosendaal:

Hoi Sigi,

Heerlijk om je verslag te lezen. Zo blijven we op de hoogte van jou gebeuren daar.

Een nieuwtje hier is dat Oscar een nieuwe baan heeft bij IBM in Amsterdam.
    En nu is hij in zijn eentje door Azie aan het reizen voor 3 weken.Als alles goed is komt hij 30 december
    weer terug.
    Hubert en ik gaan 15 december naar Aruba op vakantie en komen 24 december weer teurg.

Dus ik wens je alvast fijne kerst daar met zijn allen.

Groetjes Dinie en Hubert

• 09 December 2013 - 21:59

Willie Arends:

Hoi hoi,bericht uit de Nederlander hier aan deze kant gaat alles goed heb je nog een mailtje
    Gestuurd dus lees die maar.Mooi die dolfijnen en de haaien doe mij denken aan Australië Dus nu genieten van je holiday.
    Gr.Leo en Willie

• 26 December 2013 - 15:46

Marianne En Gerard.:

Hoi Sigi:

Hiervan uit Didam, Het ziet er hier lenteachtig uit ipv herfst/winter.
    Alle planten in de knop. geeft vrolijk gevoel, net zo iets als ik jouw verslagen lees.
    Nog geen slaapplaats gevonden, doet me denken aan een tocht (backpacker)in het verre verleden.
    Engeland. Kom je laat in Londen aan en alles zat vol. geen plek. uiteindelijk bij het YMCA terechtgekomen. (geleerd om de eerste dag toch van te voren iets te boeken).
    Je bent nog luxe terechtgekomen met zwembad en station.
    En het uitgaansleven is goed voorzien las ik. dus ook daar pik je dan nog een graantje van mee.
    Hoorde van de meiden dat ze via de groepsapp je volgen.
    Ga nu de rest lezen.

Groetjes Marianne/ Gerard